Friday, August 12, 2011

kisaH aku dan bubur lambuk

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum..

Last week.. aku mengidam nak makan bubur lambuk MSI, UTM.. MSI UTM saje k.. bubur lambuk lain x layanz... huhu... dipendek dan panjangkan cerita.. aku bernekad nak gi amik bubur lambuk kat MSI pas asar, pada hari Khamis lepas.. sebab dpt info dorg akan distribute bubur pas asar.. 

then, time zohor, aku dah nampak org duk bawa balik bubur lambuk dr MSI.. sadis di situ.. bisik pada hati.. "x per, pas asar may be ader lagi kot" huhu.. ok so b4 asar, aku study kat PSZ then pinjam la buku2 gedabak sebanyak 3 buah. bnyk ker?? bg aku yang malas nk baca buku, mmg la bnykkan..

then, asar pun tiba. selepas asar aku dok mengendong 3 buah buku yang tebal tu.. ngan beg laptop yang disandang dibelakang, gigih menapak gi MSI kan.. then, tnya organiser... "sory dik dah hbis. tunggu minggu depan ea.."

wah sentap mek.. rasa nak menangis pun ada.. dah la duk mencari keliling MSI, betis dua2 belah kaki dah sakit kan.. huhu.. sambil bersedih hati, aku usap perut aku.. "sabar qalbi. bukan rezki ko hari ni.. rezki ko len kali.. insyaallah..  jgn sedih2 ea.. nnt terjejas kesihatan ko.. huhu"

so aku berlalu pergi sambil terliur tngk bubur di tangan orang yg dimurahkan rezki Allah utk mendapatkan bubur lambuk pada hari tu.. huhu.. dan aku balas balik...hahah.. so semalam aku nekad, nak tak nak aku akan dptkan jugak bubur lambuk tu..hagagag..

tp citer agak tragis. masa azan asar aku otw gi masjid nak solat jemaah. then nampak la staf2 perempuan UTM ni, dah tunggu depan dapur masjid tu.sebaik la organiser tegas skit minggu ni..memang betul diorang akan agihkan bubur lambuk pas asar. so aku rasa better aku solat jemaah asar lu kan.. so aku bla la, tp aku tngk makcik2 ni duk jer depan tu.. xder la fikir nak gi solat dulu ker.. jemaah asar sesama ker. ni dak.. dok jer tunggu depan dapur tu.. aiyooo.. riso benar tak dapat. dah org tu ckp, insyaallah dapat, sebab dorang masak 4 periuk hari tu..

aku riso gak tak dpt, tapi aku tawakal jer pada Allah. if memang rezki aku hari ni insyaallah aku akan dapat. x per la.. better gi kejar jemaah dulu. dah lama x jemaah asar kat masjid.. dalam hati aku berdoa "ya Allah murahkanlah rezki aku.. aku nak sangat makan bubur lambuk MSI.. huhu " alhamdulillah.. aku dapat jugak akhirnya walaupun terpaksa beratur panjang.. wah tadi sahur makan bubur lambuk panas.. masyuk la.. sedap sangat.. alhamdulillah.. =)


bubur lambuk.. *from mr. google*  sedap woooo...

so, aku rasa next week aku x nak kejar dah bubur lmbuk lagi.. aku nak bg peluang pada dorang yang x pernah rasa lagi untuk tahun ni.. heheh..baikkan aku.. heheh..

ok.. selamat hari jumaat.. daaaaaaaa

salam penuh kasih sayang ^_^ v

wassalam..

No comments:

Post a Comment