Thursday, October 17, 2013

Maternity / Backpain/ Nursing Support Pillow aku punya

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Asslamualaikum uols..

semalam aku balik kerja. sampai depan rumah terus keluarkan beg lappy dan segala barang, hangkut sekali, lupa nak kuarkan kunci rumah. pas tu tekan2 loceng banyak kali, dengan harapan adalah yang sudi berlari tolong bukakan pintu untuk mak buyong ni kan.. ha.. dan2 abah datang tolong buka pintu and disambut dengan si kecik Amira.. 

masuk je ruang tamu, aku nampak satu benda yang familiar sangat. tp warna lain.. rupa-rupanya, Maternity Pillow (G-shape) amira dah siap.. tersadai kat ruang tamu tu.. kemain happy dia.. mana tak happy nya.. dia tak perlu kongsi bantal or berebut bantal ngan aku lagi..haha3..

ok.. cepat benar aku membebel kan..actually, cik suami dulu, cadangkan nak hadiahkan aku satu bantal Maternity Pillow (G-shape), memang khas untuk orang mengandung or sakit belakang. so, masa awal kehamilan, aku tak de masalah tido, just kerap sakit belakang.. sebagai tanda kasih sayang suami dan keprihatinan si suami yang baik hati, so beliau cadangkan nak hadiahkan isteri yang comel bantal Maternity Pillow (G-shape) beli kat kedai online facebook. even lepas bersalin nanti pun leh guna, untuk sakit-sakit belakang. 

so, bila si isteri comel dapat hadiah best, si kecik Amira comfirm-comfirm la tak puas hati..sebab dia tak dapat.. bulan pertama aku tido kat bantal tu, setiap malam amira akan bangun..konon-konon nak susu.. kenapa konon-konon kan?? sebab dia tak bersungguh-sungguh nak susu.. bila aku bangun g wat susu dia seludup tido kat bantal aku. so aku kene tido kat tempat dia.. tu taktik amira okeh.. sampai satu masa tu, dia minta aku nyah dari bantal aku, sebab dia nak tido kat situ..sangat mengada.. sebaik la aku ibu yang penyayang kan..so bg la can..

"nak do ni, nak do ni," Amira (nak tido sini..nak tido sini)

so, bila bangun pagi aku akan rasa la itu back pain, dan menjadi alasan utk aku malas g keje.. hahaha3.. so, aku citer la kat abah. so abah decide nak tempah satu untuk amira. abah tempah pada staf tempat abah kerja. kos tempah RM50. tu pun, aunty tu cakap banyak sangat. tapi tak per la..tolong kawan kan..cost kekabu dalam 4 bantal ialah RM100.00. pas tu aku plak beli kain untuk wat bantal.. untuk bantal ni, aku beli dua kain, satu yang bahagian dalam isi kekabu, dan yang sarung luar beli la yang corak-corak.. kene beli kain yang sesuai untuk wat sarung bantal la.. besenya orang guna kain cotton. total 2 kain dalam RM80. so total untuk bantal amira je.. dalam RM230.. agak costly la jugakkan berbanding cik suami belikan kat page tu.. tapi kelebihannya kalau tempah sendiri, corak kain leh pilih sendiri.. sebab time aku beli ari tu tak banyak corak kain cotton yang menarik hati aku..so aku amik jer la corak yang dah sedia ada, yang aku tertarik..heee.



Amira dan bantal barunya..

kenapa kami suka bantal ni, sebab dia best.. 1st sebab guna isi kekabu kan.. terasa sejuk la even berat. pas tu bantal ni dah siap bantal peluk. kalo yang bahagian tulang bantal tu leh jadi bantal peluk juga leh support perut yang berisi..pas tu bhg sebelah tu leh support perut je la.. dan juga suport tulang belakang kita, bagi tido dan esoknya leh bangun ngan rasa selesa.. so memang best la dan berbaloi beli, terutama bagi yang ada sakit-sakit belakang tak kira la ibu mengandung ke, laki ke pempuan ker.. kalau dah letih wat keje umah, pas tu landing kat bantal ni..perghhh.. rasa nak tido tak nak bangun-bangun..hahaha3. sengal je kan.. kalo untuk budak-budak yang tido lasak macam si kecik Amira, insyaallah, bleh halang daripada jatuh katil..heee

so pada sesiapa yang berminat nak beli bantal ni, leh singgah page ni.. Maternity/Backpain/Nursing Support Pillow. cost dorang lagi murah la dari cost aku tempah, if uols jenis tak kisah kan dengan corak sarung bantal.. sarung jer punnnnn... *aku ni ha cerewet skit..ceh!!*. dorang ni beroperasi kat Perlis, kalo tak silap aku. so, kalo nak COD leh kot..hee

yang ni bantal dan sarung bantal yang aku tempah.

this one is my feedback about the pillow..besttt..hee

Sekarang ni, dorang ngah wat promosi aidiladha. harga dalam RM199. harga biasa RM230. yang ni untuk bantal Lyna Full Body Support Pillow. yang aku punya tu bentuk G-shape. kira murah la ni. tp x comfirm maswuk postage ke tak. leh pm owner page yer.. ^__^ 

bentuk untuk full body support pillow, macam ni ha..nice kan.. heee


and ada satu lagi page yang jual bantal macam ni..page Sofea Suhaimi (Maternity Pillow). tapi dorang tak guna isi kekabu. dorang guna polyester fiber. hurm..yang ni aku tak tahu la.. tapi yang best bagi aku, corak sarung bantal dorang banyak yang menarik.. harga mahal skit macam bantal yang abah tempah tu. kalau bantal dengan saung cotton biasa RM200. dengan sarung cotton english harga RM245. psotage free untuk semenanjung, tp cas Rm25 untuk sabah/ sarawak. cod area Putrajaya. 


ok. tu jer nak share..
adios!!

Wassalam ^_^ v

2 comments:

  1. Salaaam...
    Terima kasih atas komentar..
    InsyaAllah pilihan kain sedang diperbanyakkan lagi pada masa kini...:-)
    Untuk tempahan support pillow,
    Sms.whatsapp sya 0198748309(aisyah)

    ReplyDelete
  2. Tumpang iklan yer..

    Pregnancy Pillow Kekabu Asli. Geboo, lembut, selesa dan melenakan tidur... Harga mampu milik kepada semua mommy2..

    Harga promosi RM120 dari RM145.. Murah2.. Harga siap pos ke seluruh malaysia.

    FB Page : Pregnancy Pillow by Kak Lin
    Whatsapp / sms 01128546124 Kak Lin

    ReplyDelete