Tuesday, August 27, 2013

New life~~

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum.

since my last entry about my sis weeding, I'm lack of idea to update my belogs..Ahaks!! nyampah dengar alasan..cakap jerla ko malaskan Qalbi..haha3.. watever!!

ok.. sebulan yang lepas which is before puasa..actually 2 hari before puasa aku start keje kat Nilai.. keje apa?? bese2 jer.. gaji pun bese2 jer.. alhamdulillah..tak stress. even jauh, redho jer la kan.. tapi siyes, aku suka keje aku, sebab memang tak stress pun..ha..tngk tengah keje pun leh update belogs kan.. ecececeh..

so, felling bersyukur lebih skit la.. sebab pasal keje ni, macam dah jadi isu kan.. yer la even orang tak cakap direct, tapi aku faham.. belajar sampai amik master tapi tak keje kan.. since aku submit my thesis hard cover, aku g banyak gak la interview even tak sampai 10 kan.. haha3.. memang tak de rezki la.. sebab g industri kan.. parents aku pun macam tak redho sangat.. dorang nak sangat aku masuk academic lane. become a lecturer... restu mak ayah itu penting kan.. lagi-lagi aku yang dah kawin ni, dah beranak dan bakal beranak lagi.. so mereka fikir, aku perlukan kerjaya di mana aku perlu ada masa untuk anak-anak aku dan family.. so, akhirnya aku di sini.. korang dapat agak tak aku kerja mana?? hahahaha3

so, pasal pengurusan anak.. pagi-pagi amira akan di hantar ke rumah baby sitter atas bantuan umi..sebab aku paling lambat g keje pukul 7 suku.. tu pun kalo naik 'bandar'. kalo naik 'cinta hatiku', by 7 am, aku dah kene gerak.huhu3.. umi g keje pukul 7.50 am. sebab tempat keje umi dekat sangat dengan umah. so pagi- pagi, before breakfast, aku akan siapkan barang-barang untuk amira g rumah babysitter macam pampers, baju, susu, botol and also dia punya selimut busuk..ho3

pas tu sarapan.. kalo bernasib baik hari tu, umi akan bekalkan aku makanan utk minum pagi or lunch..heaven beb.. umi aku sangat rajin..dia faham anak dia malas nak kuar g cafe..ahaks!!! then, peluk cium amira.. tp biasanya dia tido jer la..mana perasan aku dok gomol2 dia kan.. pas tu salam umi abah, baru gerak g keje..huhu3

waktu keje cam kerajaan la..masuk pukul 8 balik pukul 5. besenya aku lewat skit kuar, cover waktu ngular aku kat office..haha3.. tak la, aku asar dulu.. kemas2 baru balik.. so bila dah keje ni, rasa penat dia lain macam skit. malam by 10 aku dah ngantuk. tp amira masih aktif, tak nak tido..huhu3

setiap petang, aku sampai umah, masa masih dalam kereta aku akan cakap dengan diri aku.. segala masalah kat office tinggalkan jer dalam kete ni, segala kemarahan ko pasal pengguna jalan raya yg selfish, letak je dalam kete, pasal masalah banyak lubang kat jalan raya, yg ko tak sempat elak and boleh sebabkan aliment kete ko lari, cmpak yo la jauh2..jangan bawa masuk rumah..

buka pintu, nampak amira kat depan pintu..senyum2 minta nak main kat luar rumah..haha3.. bahagia la rasa nya tau.. pas tu peluk2 dia cium2 dia..dukung2 bg lambung skit..haha3 larat la sangat..amira dah berat tau.. huhu3.

so esoknya, rutin yang sama. tp aku akan pastikan esoknya lebih baik dan lebih positif dari semalam..insyaallah.. 

ok..tu jer.. tolong doakan aku jd anak solehah, mummy mithali dan berjaya dunia akhirat..aminnn..

k, tq, bai..

Wassalam

No comments:

Post a Comment