Sunday, December 25, 2016

indahkan sabarku..

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

assalamualaikum..

hujung2 bulan ni waktu aku gloomy.. rasa dari hari jumaat aku rasa tak sedap badan. demam sampai la ahad (hari ni).

pas tu dengan macam2 yang jadi buatkan aku lost kejap dalam diri.. tak tahu apa yg Allah bagi ni ujian atau nikmat.

bila kena layan ragam manusia yang buat aku lelah, aku rasa nak lari guna pintu suka hati.pergi mana2 saje tanpa org kenal aku. atau pun fly g kk jumpa suami tanpa bercerita masalah... lupakan segala.. sebab suami aku pun dah punya banyak masalah tentang kerja dan dsbg.

dulu, aku bukanlah macam ni..masa aku belajar.. aku seorang yang happy, aku suka buat kerja yg jumpa org, aku suka deal ngan orang even org tu annoying.. mana diri aku yang dulu?

now, aku nak deal ngan anak2 pun smpi sakit kepala.haha. sebulan 2 kali aku demam. hahaha..

tapi suma ni ada hikmah.. Allah.. sabarkan aku.jangan biar aku salah buat keputusan.. bantulah aku utk berjalan di jalan mu.. mujahadah dengan kesabaran.

kadang2 aku tewas, tapi dengan ingatkan Mu aku tahu Kau ada jalan untuk aku yang terbaik yang Kau tetapkan.. tenang kan aku, sabarkan aku..

kisah hidup aku adalah untuk aku nikmati, syukuri. aku tak perlukan kan kekayaan dan kemewahan utk bahagia dan berjaya. cukuplah kejayaan aku itu, aku tenang, dan sihat dalam kehidupan aku, masih boleh menjemput rezeki untuk besar kan anak-anak. tolong suami dan keluarga. dan menyumbang untuk masyarakat.

Ya Allah,kembali kan suami aku pada ku. aku tahu setiap kali aku minta ini pasti air mata aku akan mengalir. dan aku akan sakit kepala. 6 tahun sudah.. dan untuk berapa lama lagi harus aku bersabar? jadikanlah sabar menanti untuk bersatu itu indah buatku,sehingga aku lupa lama penantian itu.. sabarkan aku ya Allah..sabarkan aku..

No comments:

Post a Comment