Tuesday, May 17, 2011

Hari Guru uNtuk GurU-guRu dan Untuk Aku

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum..

apo khabar uols yg sedang usha belogs aku.. hehehehe.. terima kasih sebab sudi ziarah, even aku dah lama tak hapdate belogs kesayangan aku ni.. heeeee.. memandangkan semalam 16 Mei 2011 merupakan hari penghargaan buat guru-guru kat Malaysia ni.. so aku terpanggil untuk membenarkan jari jemari aku menari di atas keyboard ni.. nak story about Teacher's Day.. heeeee

first of all.. i nak wish.. happy, happy, happy Teacher's Day kat semua cikgu-cikgu dalam ini Malysia.. terutama, to my mum.. Cikgu Hasnah, makngah aku, Cikgu Faridah, mama aku (mak tih) Cikgu Nurul Zita, baba aku (paktih) Sir Ahmad Liza (cikgu english la kata kan..) dan umi aku.. Ustazah Azizah.. gituewwwww... umi ni, cikgu pada anak dia.. aku la kan.. kecik2 dulu, umi la yang didik aku sampai la aku besar gedabak ni..huhuhuuuuuu..

teringat la pulak, tahun lepas masa hari guru hampir tiba, ade kenduri kat umah aku.. ala.. keduri family..kecik2 jer.. kitaorang selebrate hari guru kat umah aku.. semua guru-guru dalam family aku.. dijemput potong kek sama-sama.. yang paling best before potong kek leh plak nyanyi lagu tema cikgu-cikgu malaysia.. "kami guru malayasia.. bla..bla.. bla.." (aku tak hafal.. huh)

dan semalam merupakan kali kedua aku meyambut hari guru untuk diri aku sendiri..heeeee.. uols tau kan aku cikgu tusyen..heheh.. tak sangka aku.. guru tusyen pun, anak-anak murid ingat..ingatkan dorang hanya ingat cikgu-cikgu sekolah jer kan.. huhu.. aku sangat la terharu malam tadi..

as usual.. selasa malam aku ada kelas untuk budak form 1.. laki jer dalam kelas tu..memang haram jadah la nak wish teacher's day kat cikgu diaorang yang cumil kan.. (ok..sila muntah... ) tak pa la. aku sedar diri..cikgu tusyen jer kan.. huhu.. but suprise... before aku tamatkan kelas malam tadi.. student dari kelas form 2 merangkap students aku gak kanszz.. masuk kelas aku.. then hulur tangan and wish me 'Happy Teacher's Day' teacher.. huhu.. dalam tangan salah sorang student ade kotak kecik.. tertera atasnya, nama students aku.. yang share budget untuk hadiah tu.. aku yang awalnya.. rasa sakit-sakit badan.. terus happy dan tersenyum sampai la aku balik bilik..dalam hati.."tak sangka cikgu tusyen pun dorang ingat kan.. heeeeeee ^_^ terharunya.." nak tau per dorang bagi??? tadaaaaaaaaaaaa....


ni hadiah yang aku terima.

ni pulak hadiah sebenar.. nice.. leh letak kat meja studi kan..heeeeeee

FYI, tahun pertama aku sambut hari guru, di mana aku yang jadi cikgu time tu.. masa tahun 2007, dimana aku di tawarkan jawatan sebagai usatazah.. ustazah beb.. ajar agama.. ada caya x sama aku?? heeeeeeee.. kelas dari pukul 8 pagi sampai pukul 5 petang. sekolah swasta kan.. dan aku sangat tak sangka, aku sendiri berpeluang nyanyi lagu Guru Malaysia tu, di hadapan ratusan pelajar sekolah pada waktu tu.. yer la dulu, aku yang dok kat tempat doramg, tengok cikgu-cikgu nyanyi..sambil ngumpat2 kat belakang kan.. ha.. now aku pulak yang nyanyi.. sure stduents aku pun ngumpat aku.kan..ahakzs... ader aku kisah?? hahah

pada hari tu, terasa diri ni sangat di hargai macam artis wooo.. walaupun aku hanya mengajar 3 minggu jer kat sekolah tu.. tapi 3 beg kot aku bawa balik hadiah. famous kan aku..cikgu comel kot.. hahaha (ok..sila muntah) . now semua hadiah tu aku letak bawah katil dalam kotak.. hope bila dah ade umah sendiri nnt, bleh la aku hias kan kat umah aku.. heeeeeee...

aku tak tau per khabar students aku skang ni.. tapi yang aku ingat, sorang student ni.. dia berjaya dalam peperiksaan agama dia.. bila dengar khabar tu dulu.. aku bersyukur sangat.. even tak banyak membantu dalam kejayaan dia, tetapi sebagai seorang yang pernah menjadi guru dia.. aku rasa gembira melihat kejayaan dia.. =)

hurm.. dan cikgu-cikgu aku dahulu.. ketahuilah.. kalian sangat berharga buat aku.. kalo cikgu-cikgu tak korbankan masa ajar aku, membebel kat aku menda-menda yang baik.. ntah di mana la aku skang ni kan.Alhamdulillah.. Allah kurniakan aku guru-guru yang sangat baik.. yang menunjukkan aku jalan jadi insan berguna, isteri yang solehah.. dan bakal ibu yang mithali.. aminnn ya ALLAH..

sampai bila nak jadi cikgu tusyen ni?? hurm ntah la.. aku planning nak berhenti.. nape?? hurmm nnt la aku story morry.. dah.. tata.. thank u membaca..

salam penuh kasih sayang ^_^ v

Wassalam..

No comments:

Post a Comment