Wednesday, May 11, 2011

suPrise yaNg nekaD

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum..

alhamdulillah.. hanya itu saje yang mampu aku ucapkan tatkala ini.. bila dikurniakan kebahgiaan, kegembiraan yang hakikatnya semua itu milik Allah.. terasa kerdil nya diri ini, kerana tanpa pertolongan dari NYA, pasti apa yang aku cuba usahakan pasti akan menyedihkan aku kembali.. namun kerana aku yakin dengan NYA.. alhamdulillah.. semuanya berjalan lancar dan penuh dengan kegembiraan dan kebahgiaan... yang penting aku sangat happy ini ari..heee

ok.. plan awal nak wat suprise la kononnya kan buat suami tercinta ecececehh... hari ni (10 Mei 2011) suami ader presentation FYP kat fakulti dia.. mula-mula dapat tau, aku tanya nak datang boleh..? jawapannya mudah.. "x perlu la sayang.." ok full stop..aku senyap. malas nak tanya lebih-lebih ti jadi isu..hahaha..

tapi besa la.. orang bernama Nurul Fatiha Qalbi Kamarudin, memang sorang yang nekad kalo nak wat keja2 merepek ni kan.. dengan alasan aku nak sangat tengok suami present and defend hasil kerja dia.. x pernah tengok kot.. so may be ini yang pertama dan terakhir..huhu.. so nekad nya pasal aku redah wat plan ni.. 

actually, before wat plan ni, aku dok tnya kawan baik dia Sidiq, tanya rumate aku, Hana.. tanya umi aku.. and also tanya Bela.. tp Bela nya respond la macam tahap longkang.. kenapa?? bleh dia cakap.. "ish ko ni, kot-kot ti ko datang dia fail.." memang cam longkang kan.. hahaha hamik ko Bela.. kan dah kena sebijik ngan aku..hahaha.. tapi xper.. aku tetap sayang ko ea.. hehehe.. umi pun risau, takut2 kalo suami tak redha ngan suprise aku, ti gaduh..huhu.. memang aku cuak..SANGAT..

tapi.. argh nak jugak wat.. hagagaga.. so aku beli la siap2 hadiah untuk menambat hati suami tercinta.. maaf ea sayang gi beli hadiah tak bagi tau kamu.. nama pun suprise kan...heeeeeee...

tadaaa...

ni bantal khas untuk suami bawa gi kerja nanti.. hahah budak2 sangat.. hagagaga tp comel.. bear tu macam kitaorg berdua..heheh

ni plak kad kecik luv-luv untuk tatapan suami...

dalam ni pulak ade surat cinta..smpul surat made by my hand yang sangat la tak reti art..huhuhu.. surat minta maaf buat suprise.. takut tetiba pas tu suami tak redha.. nahas aku kan..huhu..

ni set hadiah aku untuk suami.. heee

so pagi tu.. gi redah fakulti suami.. cari tempat dia wat presentation.sampai jer, sebaik la suami tak start lg presentation nya.. ingat nak suprise kan suami, kononnya tak bagi suami perasan la aku datang kan.. last2 kat bilik tu hanya ade satu pintu masuk jer.. so terpaksa la aku masuk bilik tu kalo tak x dapt la aku tengok dia nyer perbentangan kan.. then, bila bukak pintu nak masuk tu, suami nampak.. dia senyum jer.. heheh.. phew.. lega aku.. maksudnya positif..suami tak marah aku datang..heheheh

bla..bla..bla.. suami nyer turn.. about corrosion inhabitor.. kalo tak silap.. heheh.. macam aku present FYP lu..cepat jer cakap.. hehehe.. xper2.. yang penting abang dah try the best kan..hehehe

then, malam gi dating ngan suami n kawan baik suami.. makan pizza.. yippe.. then, hantar suami balik n bagi hadiah besar tu kan suami.. then suami kata:

suami: thanks for everything sayang. datang bagi support kat abang pagi tadi. rasa bersemangat sangat.. bagi hadiah lagi, kad comel2..

aku: abang nervous tak bila abang present depan ayang tadi??

suami: orang muka macho cam abang ni, ada ker istilah nervous bagi abang??

aku: erk... (senyap tak terkata) hagagagaga... macho la sangat abang ni.. condifent lebih la tu..hahahah

lepas abang cium dahi aku, abang terus kuar kereta.. nak kejar sidiq studi sama-sama for last paper tomorrow.. huhu..

lepas ni, dah berani nak wat suprise untuk suami.. nak wat lg gempak la pas ni.. hohoho

ok la dah penat.. and happy sangat2.. nak tido dah.. tanpa selimut..sebab bumi kita panas sangat sekarang..huhu... =.=''

Salam penuh kasih sayang ^_^ v

Wasssalam.

10 comments:

  1. ala qalbi apesal ko x pegi buat bantal print muka ko besar2. baru cara !

    ReplyDelete
  2. wawi: walaweh.. aku tak terpikir plak time tu.. ni salah ko la ni.. lmbt bg idea.. huhuhu.. =P

    ReplyDelete
  3. laaaa....ptut pn tibe2 timbul kt fac aritu...
    esoknya smpai 3 hari amir sengih xtutup mulut...haha...

    ReplyDelete
  4. kaka1407: owh yer ker.. heheh.. bahaya tu kalo sengih x tutp mulut.. ti masuk lalat..hahaha

    ReplyDelete
  5. huwaaaaa sweey giler ko qalbii
    cecececececeh

    ReplyDelete
  6. sweey?? sewel ker?? hahah.. skit jer tueww.. heee

    ReplyDelete
  7. adda: thanks singgah.. budak utm ea?? fakulti maner??

    ReplyDelete