Friday, November 11, 2011

last shopping for my cute baby~~

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum...

hari ni, buka FB, ader satu post dari cik suami..hahah..wat aku gelak guling-guling.. aiyooo.. salah faham sudey...
so aku x nak comment apa..so kene invi untuk beberapa hari..padan la muka..hagagaga
so biarla cik suami yang setelkan, sebab dia punya post..bukan aku..heheh.. selamat menjawab la ea..cik suami ku sayang... ayang sayang abang.. heeeeee ^_^

baru balik dari beli barang persediaan utk menyambut cahaya mata ku.. beli pampers new born, minyak telon mustika ratu. tisu kotak and pad untuk ibu lepas bersalin.. alhamdulillah..x der la over the budget.. sebab aku beli barang-barang yang penting jer td...





kebetulan.. masa beli minyak telon tu, terjumpa la jamu untuk ibu berpantang selepas bersalin keluaran mustika ratu... dengan confident nya.. aku nak beli sebab harga yang aku nampak dan otak aku scan bagi aku paham, ialah MYR 19.90. so mmg untung la..


jamu dia bnyak..ader la dalam 7jenis gitu termasuk minyak telon untuk baby... dari banyak tu, cuma 2 jenis jamu jer yang kene makan, selebihnya suma untuk luaran.. so tak der la risau sangat.. then, tunjuk kat Azim (adik sedara merangkap driver aku time aku tengah mengandung ni..hagagagag). dia belek kotak tu.. aku cakap la aku nak beli. tetiba dia bitau, ok la.. harga dia MYR 119.90... ok senyap..

aku amik kotak tu dari tangan Azim, and pelan-pelan aku letak balik kat tempat dia.. huhu.. ok, x per..next time tunggu cik suami balik baru beli..heheheh.... 

shopping time pregnant memang best even ya Allah, penat nya.. hahah.. yerla lagi-lagi tengok barang baby.. bagi bakal ibu-ibu yang dah tau gender baby, mesti lagi suka nak shopping kan..nak beli macam-macam untuk baby.. yer la, anak tu bila dah dilahirkan, ibu pasti sangat sayangkan baby kan..dah macam part of diorang punya nyawa la kan.. huhu..aku mula rasa begitu.. ala..tapi aku ni memang suka shopping pun.. even tak pregnant pun kan..heheh

tapi, orang cakap la kan..ni orang cakap..bukan aku cakap..heheh.. kalo scan, gender baby laki.. tu tak pasti sangat sebab ade kemungkinan gender dia adalah gegurl. tapi if scan gender adalah gegurl, kepastian itu adalah tinggi..heee.. nape??? hurm..aku pun tak sure.. tapi pernah berlaku hal ni, pada sepupu cik suami, doc kata anak dia boy, last2 yang keluar gegurl.. alhamdulillah.. tak kisah la kan, yang penting ibu dan anak selamat... ^_^

ok, baby aku?? RAHSIA..hahah.. nanti2 aku bitau ea, after dah deliver..heeeeeee
ok, nak solat dulu.. daaaaa..

salam penuh kasih sayang..^_^

Wassalam..

2 comments:

  1. bkn terbalek ke??
    klau scan gurl xsemestinye gurl sbb kdg2 terlindung..
    tp klau scan lelaki most probably mmg lelaki la..
    nie kakak2 sye yg ckp..err~

    ReplyDelete
  2. hai cahaya kemuliaan~~
    kita pun x sure, sebab ni org kata, bukan kita yg kata.. lg pun kita ni 1st baby, x bnyk penglmn lg.. hehehe

    ReplyDelete