Monday, November 21, 2011

membina kesabaran~~~

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum uols.. =)

keadaan aku baby skang, dah masuk minggu ke 36.. dan aku sangatlah berdebar, teruja, dan tak sabar menanti kehadiran orang baru dalam hidup aku... bagaimanalah agaknya bila aku menjadi seorang ibu nanti kan?? hagagag.. adakah, aku akan menjadi lebih kematangan yang melampau.. *apakah???*, lebih penyabar, lebih tabah??? hurmmmm.. just wait and see...

sejak aku bercuti ni, aku sangat happy sebab dapat berehat dengan lebih tenang.. ade umi dan abah yang jadi peneman.. I can do anything that I want..hohoho.. dan lebih perhatian.. heeeeeee... tapi apabila semakin menghampiri tarikh due ini, emosi aku selalu terganggu.. banyak perkara yang menguji kesabaran aku.. dan aku tak tau bagaimana ingin meluahkan segalanya.. kerana bagi aku aku seperti beban orang-orang disekeliling aku.. sadis... T____T

banyak perkara yang tak mampu aku nak luahkan tika ini, kerana hanya ingin menjaga hati-hati mereka.. dan akhirnya.. aku hanya memendam dan dalam diam berendam air mata.. aku sangat takut untuk menyakiti hati orang-orang yang aku sayang, umi, abah..dan terutama suami yang jauh di perantauan.. maka, apa sahaja yang berlaku.. aku hanya sambut dengan hati penuh redha dan sabar.. agar, saat tibanya masa, aku tak dikenakan khifarah oleh Allah, kerana menyakiti hati orang-orang penting di sekeliling aku..

seperti umi kata, aku sangat mudah marah.. mudah kecik hati.. namun dalam saat menanti orang baru ni, aku bina kesabaran semampu boleh..terutama bila aku berdepan dengan situasi yang sangat menguji kesabaran aku.. aku cuba untuk bersabar, dan terus bersabar.. dan pastinya air mata aku tak kering dari terus mengalir.. T__T

bagi aku, aku tak lemah.. aku bukan lemah.. hanya kerana aku perlu mencari ketabahan disebalik air mata yang aku alirkan ini... apa yang berlaku, aku tukarkan pada perkara yang positif.. aku yakinkan hati, Allah tahu pe yang berlaku, Allah tahu aku ikhlas ker tak.. Allah tahu segalanya.. aku just berharap apa yang berlaku pada hari ini, tak berlaku pada masa depan aku nanti, kerana aku nampak kesannya disekeliling aku... aku sedih sangat.. tapi sape aku untuk menghalang takdir Allah.. hamba yang kerdil dan lemah.. T___T

owh.. minta maaf untuk entry meroyan wat kali ini.. just aku berharap, aku tak nak sedih, tak nak marah selalu. kerana aku letih untuk melayan emosi aku yang sakit ni..huhu..

dah.. aku nak tido..dah lega.. =)

Salam Penuh Kasih Sayang ^___^

Wassalam...



Aiskrim Crunch Nestle.. suka makan eskem ni kat UTM, bila hilang mood, bila sedih.. huahahah..nak makan eskem... 


No comments:

Post a Comment