Sunday, June 9, 2013

bercuti dari berbelogs.. sementara jer..

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum..

lamanya aku cuti dari menulis kan..haha3.. besela ada satu masa aku memang bersemangat nak bercerita, nak menulis. tapi baru-baru ni aku rasa macam tak larat plak..apasal?? ok nnt aku citer..

actually suami baru saje pulang ke KK. hurm..hari selasa yang lepas. seminggu saje beliau cuti. so selama seminggu itulah suami amik peluang untuk bertemu semua keluarga yang terdekat. sampai sahaja, beliau akan stay di Seremban, di mana aku dan amira menetap sekarang, bersama umi dan abah. suami balik kali ni kerana menghadiri training dan meeting.. pas tu sambung cuti..dah alang-alang kan..

hari pertama ke kuala lumpur, hari kedua ke johor.. so kat johor kami stay di pasir gudang, rumah pakngah abang. disebabkan seharian kami travel seremban - johor, so we ols decide utk stay semalam di rumah pakngah abang. hari ke tiga barulah shoot balik melaka. beberapa hari before suami balik semenanjung, amira agak cengeng sdikit. tak boleh tido ngan lena if tak der air-cond or dalam suasana sejuk yang selesa. dan masa malam we ols stay kat umah pakngah, malam tu amira nagis2.. dan seperti yang di jangka kan. aku kuatkan kipas smpai level 5, baru la amira tido sampai ke pagi..haha3.. sebaikla faham, kalo tak menagis jer la si comel tu sepanjang malam..huhu3.riso gak.. so masa otw balik kampung melaka, aku cakap ngan amira..

"sayang, kat umah nenek ngan atok, jangan wat hal ea malam2.. jangan nagis sebab panas tau sayang"

alhamdulillah, 2 malam kat melaka, amira tido lena. hurm..x jugak. hanya malam kedua jer dia tak jaga malam. malam pertama dia jaga, may be sebab tak selesa kipas direct ke muka.. mane taknya, aku pun tak selesa, sakit tekak kot malam tu.. lepas tukar posisi tido baru rasa lega..huhu3.. kat melaka amira kuat makan, sebab aku rasa la, dia jeles tengok pak cu dia makan kot.. haha3.. lg best nenek dia suap..and..and..  amira suka sangat makan kerepek-kerepek yang nenek dia buat.. nenek amira mmg jual kepek..lagi2 nak raya ni kan, memang laku la.. ni aku nak order..nak wat bisnes utk raya ni.. hehe3..

3 hari di melaka, hari ke 3 kami g kenduri kawin member matrik aku.. pas tu balik kpg utk kenduri sedara belah mak bahau.. seronok la makcik-makcik amira jumpa dia.. and lg best malam tu kami tido bahau, sebab jalan nak balik seremban dari kuala pilah, tahap jem tak hengat..stress aku..ntah apa yang leh wat jem.. sedangkan cuti2 mane ada construction kat bukit putus tu.. stress aku.. jalan dah cntik, dah tar lg.. awat nak jem lg kan.. tak faham den.. huhu3

hari ke-6 baru balik seremban semula.. abg stay semalam di seremban, dan pagi esoknya abg balik KK ngan flight pukul 7.50 pg. sepanjang abg balik, if kami tak stay lama di seremban, mmg jarang la aku masak utk abg.. kadang2 memang gantung periuk..haha3.. sebab kitaorg slalu travel.. if abg balik, dia akan jumpa semua keluarga terdekat kami.. umi dan abah (family seremban, ni belah aku), emak, abah, family maklang (family melaka, ni belah abang) dan emak, ayah dan adik beradik aku (ni family bahau, family belah aku).. ha kau.. sampai 3 family kan..seboleh-bolehnya, setiap rumah abg nak tido, walaupun semalam.. yer la bukan selalu kan..sebab tu, kami selalu travel bila abang balik..hehe3.. so kalo aku masak, besenya aku tolong2 jer emak mertua aku kat umah melaka, sbb aku tahu, abg mesti nak rasa masakan mak tersayang kan..heheh3.. *alasan.. ckp jer la ko mmg mlas masak*

ok la.. tu jer, citer sepanjang aku cuti daripada menghapdate belogs.. jum layan pic dulu ea..

dah adios..

my baby with her pak cu.. salah satu sebab amira suka balik melaka, sebab umah nenek banyak barang permainan suma pakcu punya. so amira akan berebut ngan pakcu dia macm permainan tu dia yg punya.. hurm..sampai pakcu leh nagis gak tau..haha3..budak2 besela..

pas amik papa kat LCCT, we ols singgah kat kedai makan best di Jalan Labu.. mee kari dia superb.. cer try gi ea.. hehe3

posing manja pas baru bangun tido..

peringatan buat papa, "amik pic amira cantik-cantik ea..". time ni kat umah pakngah pasir gudang.

may be rupa 2nd baby aku cam ni kot.. harap2 dapat boy.. sepasang..leh amira wat gusti.. eh tak.. wat main, belajar ngaji sama-sama..

ni dalam kereta viva cinta ku.. aku letak car seat amira kat belakang. pas tu time dia tido aku pindah kan dia kat belakang.. haha3.. tido la sorang2.. 

Wassalam ^__^ v

No comments:

Post a Comment