Tuesday, June 18, 2013

Kenapa mesti aku??

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

tak semua benda aku reti nak luah.. kadang2 nak request something ngan suami pun, aku fikir banyak kali..nak susun ayat la, nak betulkan nada la.. sbb aku malas nak argue banyak2..sbb kang terlebih argue, tertinggi suara, terbedosa banyak plakkan.. begitu juga kalau ada pape prob ngan parents aku..huh!!

sometimes, something yang aku tak nak buat, lebih kuat hati yang tak rela, tp bila orang2 penting yang request like my parents, husband.. aku rasa aku  memang kene tolak ansur.. dan akhirnya.. aku suka membebel dalam hati, meluah dan argue dalam hati aku... dan for sure la.. aku bukan jenis reti sorok memek muka aku ni.. bab tu mmg failed.. huh!

apa yg dalam hati, itu yg terpampang di muka aku.. aku bukanlah pelakon yg baik. sedangkan sebenarnya, kita ni adalah pelakon di dunia ni.. bila2 masa jer Tuan Director akan cakap 'cut' kan.. *ha..dah ke laut plak*

tp bagi aku sikap ni bg advantage pada aku, bila mana aku suka pendam.. sbb wat kan aku berfikir lebih rational instead of emotional right?? so, wat kan aku berfikir patut cakap tak menda cam ni..?? aku dalam situasi apa skang ni..?? marah ke kool?? ala..besenya marahkan..so bila aku marah mmg aku luah jer apa yg aku nak cakap.. haha3.aku rasa bukan aku sorg jer.. majoriti org cam tu kan.. so, bila marah better la diam, kalo tak nampak na bodohnya kat situ..huhu3.. tp bila aku marah dan point aku kuat utk marah, mmg time2 tu mangsa tu aku sembur.. 

so nasihat aku pada diri aku dan pada uols yg baca post ni.. bila tak puas hati tentang something, or pada somebody.. better ko pendam dulu caci maki yg ko nak luahkan.. perasaan tak puas hati tu..sbb bila ko tenang, ko akan fikir kenapa jd cm tu, kenapa jd masalah ni kat aku. kenapa, kenapa, kenapa?? tp jgn marah lg..sehinggalah ada satu bisikan aura dtg kat telinga / hati kau.. 

"apa yg terjadi kat ko, kerana Allah yang pilih kau, kerana Allah sayang ko.. sbb tu Dia nak ko di uji.sebab Dia tahu kau mampu dengan ujian itu:".

faham?? 

ok.. Bai.

No comments:

Post a Comment