Wednesday, June 26, 2013

Lilypie.. 203 days to go!!

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum...

kalo sape2 yang cek Lilypie aku, pasti sedar apa yang sedang aku alami skang..hehe3.. so, alhamdulillah.. setakat ni, hal yang sama berlaku masa aku preggy kan amira.. tak mabuk melampau dan still kuat nak wat kerja-kerja rumah. dan yang paling best nak layan baby aktif amira..hoho3.. start semalam aku dah panggil amira 'kakak'..biar dia sedar diri skit..haha3

tp ada la pening2 skit.. ubat aku bila aku pening, sure la asam putih.. he3.. uols tahu kan asam putih, asam yg kedut2 tu.. tp putih la. ada yang warna merah kan.. pas tu makan dengan limau kasturi..pergh..perghh..pergh..masyuk sngat..

 lagi best ialah cara aku makan, aku basuh buah limau tu elok2, dan potong kepala limau tu. bagi nampak isi dalam.. pas tu buang biji-biji limau tu guna hujung pisau.. then, amik asam tu..calit-calitkan kan bahagian dalam limau..bagi berair skit.. pas tu hisap..nyum-nyum..masam-masam manis..he3..sedap sangat..pas tu, kalo rela leh makan skali satu biji limau tu dengan kuli-kulit dia skali.. sedap jugak..rasa macam makan ulam-ulam, rasa pahit, masam, manis. dan alhamdulillah..pening aku reda, dan kembali bertenaga.. kalo malas sangat nak pi petik limau tepi umah, aku makan jer asam tu..abah aku mmg beli satu plastik besar utk aku sorang.. heee (ti aku post pic, la ni tak der pic plak..vosan kan entry aku..haha3)

dulu masa kat UTM, preggy kan amira, aku asyik nak makan western jer.. sebaikla berduit kan time tu.. suka2 hati nak kluar bila, leh la layan nafsu makan tu..la ni.. mmg tak la.. aku kawal sikit la makan aku ni.. tak nak ada masalah masa preggy ni, like kencing manis la, darah tinggi la..minta-minta la dijauhkan..huhu3.. and2.. uri kat bawah..lagi satu hal..

dulu kan aku pernah warded b4 bersalin, duk wad sebab ada sakit sikit la.. aku jumpa ramai bakal2 ibu or ibu2 yang duk wad yg sama dengan pelbagai penyakit.. dan yang paling aku kesian, bg ibu2 yang ada kes uri kat bawah.. since dorg dapat detect masalah tu, dorang akan kene duk wad sampai la tiba masa untuk deliver.. dan dorang kene bedah tau..bukan secara normal..ha.. so kalo detect masalah tu 5 bulan, 4 bulan lebih la ko duk hospital tu.. bosan ya amat..aku yang duk sana tak sampai seminggu pun dah bosan tahap karma.. ni kan 4 bulan, memang tak la kan..

so to uols my lovely readers.. please pray for me..utk 203 hari yang mendatang my baby and I, sihat2 saje.. dan dapat deliver secara normal. aku harap dapat la kali ni nak deliver kat bangi..kat Pusat Rawatan Islam Azzahrah.. mudah-mudahan.. now dah start jimat-jimat kumpul duit.. harap2 impian aku tercapai.. tak nak apa yang berlaku masa lahirkan amira, berulang semula.. segan beb..malu aku..huhu3

tapi pada doktor-doktor yang tolong aku masa deliver amira.. aku ucapkan terima kasih banyak-banyak..Allah saja yang mampu balas jasa2 kalian.. ^__^

ok la.. tu jer.. 
adios!!

Wassalam ^__^ v

1 comment:

  1. my sister dulu waktu lahirkn anak no. 5 de kes tu..dr kandungan 5 bulan kena dok hospital, cukup 7 bulan kne bersalin sbb kalau tak baby tak bole survive..tp alhamdulillah, dh 3thn pn umur anak die skrg.. :)

    ReplyDelete