Saturday, March 5, 2011

biLa aKu eMo, dah gi MaiN jaUh-jaUh

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum..
 
aku ngah moody sebab tu aku lepak sini.. huhu.. hurm.. bila aku moody mula la perangai yang aku suka wat lu, menghasut suh wat lagi.. aish.. sedar diri Qalbi.. ko bukan budak-budak lagi.. kau dah dewasa, dah jadi isteri orang, dan bakal jadi ibu.. (okeh.. tu belum sampai masanya lagi.. huh)

di saat aku moody ni la.. terkenang semua kisah-kisah silam aku di waktu aku undergrade lu.. di mana.. ader jer aktiviti-aktiviti aku, yang aku rasa masih waras.. tp menghampiri sedikit gila.. sikit jer.. x bnyak pun.. lebih bnyk pada waras la.. but now aku memang tak leh wat lagi.. memandangkan partner keje-keje aku di kala moody ni pun x der kat sini. akan nak ajak laki aku.. sure-sure la dia x bagi..huhu.. nak derhaka ke aper?? aish.. ok.. jum terjah keja aku di kala moody mengikut pemikiran seorang anak tunggal.. (hurm..ader kaitan ker???) hohohoh...

aku ader kawan baik lu.. until now.. but now dia dok stdi kat USM.. huhu. dan lagi sorang dah habis blajar. now duk menggangur jaga kucing kat umah dia.. la ni tinggal aku sorang-sorang kat UTM menahan diri dari wat keja-keja cam ni..huhu.. ok, bila aku moody...

1. aku akan rodger kawan aku yang bernama Kak Pah Senget.. ha.. aku memang tak leh lupa peristiwa aku dok menjerit dengan di... ha.. tu memang aku dok bosan ngan moody.. dapat la idea sengal dari orang yang senget.. so per lagi..sebaik la time tu malam kan.. ngah drive nak gi KTR, lalu depan Cengal.. ha hamik ko.... puas aku... melalak bersama minah senget malam tu..hahaha.. gila tak?? tak kan..waras lagi kan..

2. then, ni aku wat ngan kawan aku lagi sorang Sheril. di mana time tu tension lepas test. dolu, blok we ols depan court tenis.. ha... per lagi berlari gi court tenis, stop jap then... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
then, berlari cepat-cepat masuk blok..hahhaha.. kejadian waktu malam.. so orang tak cam saper yang jerit kan.. hahahah

3. next, bila moody aku akan lepak ngan sheril gi karok.. marathon lagu banyak-banyak smabil tengok sheril karok berserta tarian yang pelik-pelik.. wat aku terhibur sat..hahahah...

4. bila aku moody, aku start enjin kereta, gi la merayau celah maner aku nak kat johor ni.. x pun masuk highway.. racing ngan mana-mana kereta Perodua then balik UTM semula.. bleh kan? huhu.. tapi lu. aku tension, aku nangis-nangis.. gi balik Batu Pahat umah makcik.. huhu..

5. ni lagi satu.. aku suka wat masa kat matrik dan kat UTM ni.. dulu, bila aku marah.. aku tension, aku moody.. amik raket Squash dan bola dia.. ha gi hentak dinding court squash kat KTF.. ko.. amik.. pukul dinding jer la aku kan.. rasa macam aku pukul bola squash tu bnyak kali kat orang or keadaan yang wat kan aku tension, marah, sedih dan moody.. huhu.. but now.. dah lama aku tak main Squash.. dah lama tak pegang raket squash.. kenapa?? hurmm.. no reason.. even hati nak sangat main.. tapi.. biarlah.. aku tak de hak untuk menuntutnya.. T_T

now, suma tu aku dah tak wat lagi.. aku bukan budak-budak lagi.. aku dah dewasa.. segala tindakan aku, aku kene fikir orang lain.. dan akibatnya.. huhu.. bukan sebelum ni aku tak fikir.. just sebelum ni, aku punya diri aku, kepala otak aku..ikut kata hati aku.. now semua sudah berubah..

bila aku moody, aku tension.. aku just tarik muka aku tanda protes.. balik bilik.. aku tido.. tak pun, hadap la segala keja yang perlu aku uruskan... malas nak fikir.kerana aku makin sakit hati.. kadang-kadang, diam aku adalah tanda protes yang paling baik, daripada aku wat keja-keja yang waras tadi tu kan.. hohoho..

aku tak mampu berfikir bila aku emo, bila aku moody.. apa yang perlu aku buat??? 

duk depan laptop, bukak blog dan merepek.. done..

jangan tanya aku, kenapa ko tak wat solat sunat ker, baca al quran ker.. pape jer la menda yang baik.. just ask urself, uols wat ker?? huhu..

mood aku emo.. jangan pedulikan aku!!! huh



4 comments:

  1. hehehe... emo yer.... bese la, xemo kang xnormal pulak... hahahaha

    ReplyDelete
  2. yeah

    rindu la nak lepak2 dgn ko qalbi..huhu

    pe2 pun tabahkan hati...cari motivasi dr org lain, buku2, cerita, kat mana2 je la yg boleh bg sumber inspirasi....

    neway, aku dah invite ko utk blog aku...komen jgn x komen kay..n selalu lah melawat blog aku, aku buat ni pun sbb ko suh gak..haha

    xoxo

    ReplyDelete
  3. @echasuzrin: huhu.. jgn la sokong.. ti lagi nak emo.. huhu.. T_T

    @ais: yer aku ngah nak motivate diri la ni.. huhu.. tetiba rasa diri lost plakkan huhu.. T_T

    ReplyDelete
  4. u...mintak la kat hubby u.. kite lepak2 sambil jerit2 lagi..
    kalau dia tak bagi kate aku ajak dia join sekali... muahaha

    ReplyDelete