Tuesday, February 22, 2011

percayaLah

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum..

adakah uols percaya aku merupakan seorang cikgu?? huhu..
rasa-rasanya aku ada bakat tak jadi sorang cikgu?? heheh
cam ner la adik-adik murid aku nanti, time aku mengajar?? leh masyuk tak?? hoho..


suma nya terjawab bila aku membongkarkan rahsia keja part time aku kat UTM ni.. ^_^
yup.. aku lah seorang pengganas pendidik yang masih bertatih nak ajar orang merangkak.. apakah ko merepek ni Qalbi?? aishhhh


okies.. aku cikgu.. yer sejak aku mula sambung master lu, aku budget nak carik part time la kunun-kununnya.. dalam hati time tu, per kes kan.. bukan x der duit pun time tu.. (ok, ni dialog orang x pikir panjang..) then, tetiba Syabad offer aku jadi guru tuisyen tempat dia mengajar. menggantikan dia yang ingin meletakkan jawatan. done..


aku yang tak sempat nak wat istikharah ni.. (bajet la kan.) terima jer la.. rezeki kan.. dan subject yang aku kena ajar time tu.. ha amik ko.. English form 2 and standard 5.. speaking berhabuk la den dalam kelas kan. then bulan seterusnya aku kena mengajar kelas Geografi STPM.. ha.. best tak?? of cos la best kan.. duit kan..saper tak nak.. muahahah


sebut pasal duit, aku bukannya kejar sangat pun. but saja gatal-gatal nak mencuba bakat terpendam kan.. tapi bagi aku, adalah kepuasan melihat adik-adik murid aku ni, paham apa yang aku sampaikan. kalo tak paham gak, aku bg paham sampai paham.. larat la plak kan... =P


dan pada tahun ni, aku stil pegang kelas English tapi untuk form 2 dan form 1. but aku rindu adik-adik student form 2 last year.. kelakar dan sengal macam cikgu dia..aish.. tapi tahun ni pun, best gak adik-adik murid aku, dengar cakap, rajin wat homework.. ha hamik ko.. cikgu bagi satu bundle homework..hahahha


ok, gigih aku menghapdate dari pusat tucen..khas untuk adik-adik murid aku yang tengah amik test fasa 1 malam ni.. ha.. ader ke patut, soklan yang aku bagi tu, dorang kater sama dengan sampel karangan yang cikgu ganti bagi pada dorang dulu. bila aku tnya STUDY tak?? NO TEACHER... tahniah adik-adik murid aku.. excellent.. =P


ok. ni candit-candit adik-adik murid aku.. gigih menjawab paper aku.. terbaiksss la they ols.. ^_^

start!!!


ha.. yang tengah mencari barang tu adalah student aku yang baru sampai..aish..macam-macam ragam 



tekun sungguh mereka ini..

ni adalah adik-adik murid aku dalam kelas form 2.. ok la kan.. tak ramai sangat.. banyak ni pun dah macam-macam ragam..huhu.. but aku enjoy mengajar diorang.. ^_^


ok enough!!


Salam penuh kasih sayang ^_^

Wassalam..

4 comments:

  1. kelesss cikgu qalbi...cikgu, saya nak tanyer.. best tak latex program?? ^^

    ReplyDelete
  2. best la jugak cos blaja coding kan.. tp tu la .. aku rasa kalo nak memantopkan latex aku ni.. x ckup do 2 hari jang oi.. =P

    ReplyDelete
  3. teacher teacher, have you read my essay.
    can I get an A teacher?

    ReplyDelete
  4. hurm.. let me think first.. what u want to give me if uj give u an A mark?? =P

    *teacher mate duitan gitueww..=P

    ReplyDelete