Tuesday, March 19, 2013

I have big God to solve you..

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum w.b.t


hidup ni tak de la senang sangat, tak de la susah jugak.. sentiasa optimis & positif terhadap hidup kita. kerana dalam dunia ni tak de masalah yang tak leh selesaikan. say to your big problem, I have a big God to solve you.. ^_^v

rasa sakit dalam hati ni.. meluap-luap untuk di luahkan.. tapi tadi dari tempat kejadian aku cuba bersabar.. sabar dan terus bersabar. even suami kol lepas kejadian berlaku, aku sehabis baik mencuba untuk memaniskan suara agar lunak di dengar oleh suami..aku cuba untuk ketawa agar dia tahu,  aku okey2 saja..dan boleh lalui suma itu sendiri

dan sepanjang perjalanan balik ke bilik, aku dok fikir sapa akan jd mangsa aku untuk aku sembur segalanya.. lalu aku terfikir dia.. yer aku rasa dia boleh.. park kete aku terus dail no dia..dia angkat fon, aku tnya dia busy tak, waktu rehat waktu tu..aku nak pinjam masa dia kejap.. 

so mula la segala citer..mula la aku menghamburkan segalanya.. segalanya.. segalanya.. dan dia mendengar tanpa rasa bosan. dan kadangkala dia gelak mungkin kerana ngomelan aku.. haha3

dan akhirnya..aku rasa bebanan di hati sedikit reda.. dan semakin berkurangan. aku mmpu fikir rasional bukan lagi emosional. dan aku admit suma itu salah aku.. tak per la.. aku fikir positif aku akan selesaikan sumanya sendiri.. dari awal hingga akhir.. 

to you my friend, you know who you are.. thank you very much 

Wassalam ^_^

2 comments:

  1. kalau saya ada prob, saya akan call orang yang jauh dari saya. hambur habis habis.

    kawan saya yang masih belajar di US. kami selalu kongsi masalah. senang kalau hambur pada orang yang tak ada relationship, tapi sudi mendengar.

    dia pun kalau ada masalah akan skype call dengan saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.. sbb kalo kita luahkan pd yg ade relationship, mesti dia akan salah faham yg kita nak marah dia.. yer la..nama pun hambur habis2 kan.. tp sbnrnya kita nak luah jer.. may be intonasi suara leh jd masalah jugak..dan akhirnya, bukan kurang beban..tp tambah beban..hahaha

      kadang2 pe kita cite, bukan inginkan solution.. just ingin meluah dan mungkin ingin dgr lawak bodoh dr yg sudi mendengar utk happykan kita balik.. yer dak??

      Delete