Tuesday, March 19, 2013

ubat + masak-masak

dengan nama Allah,aku memulakan rentak jari menari...

Assalamualaikum w.b.t




dah nak dekat sebulan lebih aku telan segala menda ni.. colourful kan.. putih purple dan hijau.. owh yer. yang berkenaan dengan penyakit aku hanya la warna putih dan purple saja. yang warna hijau tu, untuk kulit muka aku.. hehehe.... besela.. stress..sgala apa nak kuar suma kuar..so tu kira cam antibiotik for kulit.. done..

ni ubat untuk orang2 sakit thyroid. ala bila hormon thyroid dah terlebih dos dlm badan u should do something either take a medicine or cut off the kelenjar untuk kurangkan pengeluaran hormon thyroid tersebut.. dalam kes aku aku pilih untuk makan ubat walaupun 1 hari aku kene telan sebanyak 14 biji ubat berkenaan dengan penyakit aku, tp x per la dari kene operate buang kelenjar thyroid kene jugak makan ubat lepas tu, untuk hasilkan hormon thyroid. tp dalam keadaan terkawal la.. ni seperti yg Dr Azlan bitau la (doktor yang rawat aku kat SALAM ari tu.. ) tp tak dak la sebanyak yg aku makan. tp sbb aku malas bedah2 ni..so aku decide yang 1st td..hee 

bulan 4 ni plak aku mungkin akan terbang ke KK untuk menemani suami di sana.. dan malam tadi time kitaorang calling2, loving2 sebab pagi sok dia akan ke laut g 'pancing ikan', sampai la hari ahad..lama woooo.. rindu aku..huhuhu..T_T

. dia dah request nak makan macam2 bila aku kat sana nnt.. kebetulan mlm td dia masak sardin, so dia request nak ikan sardin masak lemak cili api..ha..amik kaw.. masak lemak cili api uols..ha3.. x per2..untuk suami tersayang akan ku menuntut ilmu sebaiknya dengan umi.. perghh..masak lomak cili api umi sedap kot.. x salah cikgu la aku kan..hehehe3

pas tu abang request nasi lemak dengan sambal daging mak melaka.. haha3 terbaik.. ni aku perlu menuntut dengan mak mertua aku.. (orang melaka). aku kalo balik melaka, aku jadi assistant jer kat dapur tu.. kalo masak sndiri, aku goreng sayur jer.. yang penting mesti letak sos tiram..hurmm sedap.. ^___^
sambal daging mak mertua aku memang terbaik la.. so setiap kali abang balik comfirm tu salah satu hidangan mak untuk anak sulungnya.. aku?? belasah jer la..dah sedap kan.. xleh nak diet kalo balik Melaka..hahah..

ok la..insyaallah, before gi KK akan aku practice sebaik mungkin..bab kata orang nak pikat hati suami dengan masakan kita kan.. so, yer..mmg aku nak pikat la ni kan..jampi2 dengan selawat + zikir skali, supaya hati suami lembut dan bertambah-tambah la syg kat aku hingga ke syurga.. insyaallah., dan hati baby amira juga lembut x melawan ckap mama dan sentiasa mendengar nasihat..aminnn..

ok la.. ngantuk dah.. jum tido.. jgn lupa baca doa tido + 3 Qul..ok bai



Wassalam ^_^

No comments:

Post a Comment